Rodzina z problemem alkoholowym

Rodzina z problemem alkoholowym to taka rodzina, w której jedno z rodziców nadużywa alkoholu lub jest od niego uzależnione. Problem narasta, gdy uzależnienie dotyczy obojga rodziców. Alkoholizm w rodzinie zagraża wszystkim jej członkom, niekiedy przynosi nieodwracalne szkody. Wstrząsające jest to, że w całej tej sytuacji najbardziej cierpią niewinne dzieci. Są one zaniedbane i zagubione, rodzina nie stwarza dla nich poczucia bezpieczeństwa. Sytuacja jest szczególnie trudna, gdy w rodzinie pije matka, dzieci często chodzą głodne i brudne.

Alkohol wyniszcza życie uczuciowe, często dochodzi do agresji i przemocy, z dnia na dzień rodzą się konflikty. Rodzina zamyka się we własnym świecie, izoluje się od świata zewnętrznego. Na zewnątrz stwarzane są pozory, że wszystko jest dobrze. Dzieci mają niskie poczucie własnej wartości, wstydzą się przed swoimi rówieśnikami. Alkoholizm jest bardzo poważnym problemem, niestety wciąż narasta.

Źródło: http://www.3pi.org.pl/rodzina-patologiczna

Informacje

Nazywam się Alexis Tala, mam 38 lat, pochodzę z Kamerunu ale mieszkam w Polsce już od 8 lat. Znajomi wołają mnie “Alek” lub “Alex” według własnego uznania. Jestem mężem najpiękniejszej i najwspanialszej kobiety na świecie Agnieszki oraz ojcem czwórki wspaniałych dzieci: Samuelek (ur. 11.11.2008 r.), Pawełek (ur. 26.04.2010 r.), Hania (ur. 27.04.2011 r.) i Joanna (ur. 24.01.2013 r.). Bycie mężem i ojcem sprawiają mi największą radość na świecie. Ostatnio odkryłem jaką wartością i jakim bogactwem są rodzina, małżeństwo i dzieci, i postanowiłem wszystko inwestować, aby stać się najlepszym mężem, ojcem i głową rodziny, jakim mogę być. Od tego odkrycia, jestem dumnym mężem i ojcem. Pracuję i modlę się, liczą na Bożą pomoc, by stać się zaangażowanym i poświęconym mężem, ojcem i głową rodziny takim, jakim Bóg chce żebym był. Wierzę, że z Bożą pomocą uda mi się, i moja rodzina będzie najszczęśliwszą.

Tagged with: , , ,
Napisane w Artykuły, Patologie społeczne, Problemy w rodzinie

Skomentuj

Styczeń 2013
Pon T Śr T Pt S S
    Lu »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
