Ślub konkordatowy

Ślub konkordatowy jest to ślub, który zostaje zawarte przed duchownym i jednocześnie wywiera skutki prawne. W sytuacji podjęcia decyzji o takim właśnie ślubie należy zgłosić się do parafii właściwej dla stałego lub też tymczasowego miejsca zamieszkania jednego z narzeczonych. Powinno to nastąpić, na co najmniej 3 miesiące przed planowanym terminem ślubu. W kancelarii parafialnej trzeba przedłożyć odpowiednie zaświadczenie wydane przez Urząd Stanu Cywilnego, w trzech egzemplarzach, mówiące o tym, że brak jest okoliczności, które mogłyby wyłączyć zawarcie małżeństwa.

W Kościele katolickim należy też przedłożyć w stosownym czasie świadectwa chrztu, powinny być one wystawione w terminie nie wcześniejszym niż 3 miesiące. Świadectwa te powinny zawierać informacje dotyczące przyjęcia poszczególnych sakramentów. Pamiętajmy też o posiadaniu przy sobie przy zapisaniu się do ślubu naszych dowodów osobistych oraz danych osobowych naszych świadków. Koniecznym warunkiem zawarcia ślubu kościelnego jest ukończenie nauk przedmałżeńskich, jak też odbycia wizyty w poradni rodzinnej. Na miesiąc przed planowanym ślubem na podstawie przedstawionych dokumentów spisuje się tak zwany protokół przedślubny. W miejscu spisania protokołu odbędzie się uroczystość.

Informacje

Nazywam się Alexis Tala, mam 38 lat, pochodzę z Kamerunu ale mieszkam w Polsce już od 8 lat. Znajomi wołają mnie “Alek” lub “Alex” według własnego uznania. Jestem mężem najpiękniejszej i najwspanialszej kobiety na świecie Agnieszki oraz ojcem czwórki wspaniałych dzieci: Samuelek (ur. 11.11.2008 r.), Pawełek (ur. 26.04.2010 r.), Hania (ur. 27.04.2011 r.) i Joanna (ur. 24.01.2013 r.). Bycie mężem i ojcem sprawiają mi największą radość na świecie. Ostatnio odkryłem jaką wartością i jakim bogactwem są rodzina, małżeństwo i dzieci, i postanowiłem wszystko inwestować, aby stać się najlepszym mężem, ojcem i głową rodziny, jakim mogę być. Od tego odkrycia, jestem dumnym mężem i ojcem. Pracuję i modlę się, liczą na Bożą pomoc, by stać się zaangażowanym i poświęconym mężem, ojcem i głową rodziny takim, jakim Bóg chce żebym był. Wierzę, że z Bożą pomocą uda mi się, i moja rodzina będzie najszczęśliwszą.

Napisane w Ślub

Skomentuj

Styczeń 2013
Pon T Śr T Pt S S
    Lu »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
